This summer we celebrate our freedom. DRIFTERS will host 3 shows in 3 cities, which will take you on a 7 hour voyage. With amazing melodic House and Techno performances and an exhilarating theatrical experience, this will be a boat party like no other.
DRIFTERS is a boat party with a theatrical twist. This means that there is more to experience than just a great lineup of artists. On board you will also discover a storyline and meet Elza and her circus freaks. If you are intrigued, you can interact with them to find out more about their story or you can simply enjoy their entertaining presence. Underneath you can find out more about the storyline.
At DRIFTERS, you are totally free to enjoy yourself the way you want to. So you don’t have to worry about a dress code or any other obligations.
The most important thing is that we want all our passengers to have an amazing day, enjoy great music performances and see you all dance again after almost 1,5 years!
So get your boarding passes now and join us for an unforgettable adventure!
The story of Elza Crow is about a girl who grew up in a circus family. Their circus was always very successful until Elza and her parents both grew older. Elza started to take control and forced the performers to do more dangerous and thrilling acts.
Some wanted to leave, but Elza never let them. After her parents disappeared one night, all the performers were sure that Elza had something to do with it. Most of them tried to escape and some succeeded. Therefore Elza started looking for new performers, but nobody wanted to join her voluntarily. So…she started to look for new ways of gathering a new crew.
Underneath we have tried to answer the most frequently asked questions. In case an answer does not fullfill your needs or if you have more questions please don’t hesitate to contact info@50-hertz.com
If in any case an event can not happen due to the corona measures at the time, we have the opportunity to postpone the event forward. We hope our guests will support us in this proces to move the experience to another date later this summer.
You may enter the boat at 15:00 and the boat will leave 30 minutes or 60 minutes after (depending on the location). We will return at 22:00. The exact location and time to board will be send to all the ticket buyers before the event.
Yes! Like for every event this summer, you will need to have your QR-Code scanned at the entrance in the Corona Check App.
There are three ways that you can get a valid QR-code.
1. If you are fully vaccinated.
2. Through a recovery certificate which you can get if you had corona in the last 6 months and were tested and documented by the GGD.
3. If you get a negative test result within 24 hours prior to the event. You can make an appointment at Testen Voor Toegang or by calling them at 088-7770809
More info on everything related to the QR-Code and the Corona Check App can be found here!
You can get your tickets at our Eventix shop, by clicking any of the “GET YOUR BOARDING PASS” buttons at the event sections above. After an event is sold out you can only re-purchase tickets on Ticketswap.
We suggest that you won’t jump off the boat.
Een warm welkom
Aankomend weekend kan eindelijk de eerste editie plaatsvinden van DRIFTERS 2021. We hebben er lang op moeten wachten, maar we gaan samen met jullie varen in Rotterdam.
Hierbij sturen we je alle informatie omtrent het evenement. Lees het s.v.p. goed door voor een soepele aankomst, entree en het verblijf op de boot. We bevinden ons nog steeds in een tijd van extra regels en maatregelen waar we met elkaar even scherp op moeten zijn. Als we dit goed doen gaan we er een onwijs mooie dag van maken met elkaar!
Corona check “QR-Code”
Om de boot “De Ameland” te kunnen betreden heeft iedereen, zonder uitzondering, een QR-Code nodig. Iedere officiële Europese Corona QR-Code zal geldig zijn. Voor Nederland zal dat de QR-Code zijn in de “Corona Check” app. Hiervoor moet je gevaccineerd zijn, een corona herstel bewijs hebben aangemeld of in de 24 uur voor het evenement getest zijn. LET OP: Zorg dat je je na vrijdagmiddag 03/09 16:00 laat testen, het liefst later. De boot zal namelijk zal om 15:30 weg varen. Mocht er echter iets vertraging ontstaan aan de kade dan wil je niet meemaken dat jouw code net is verlopen. Ook is het niet aan te raden om een test te kort op het evenement pas te halen, de kans bestaat dan dat je resultaat niet op tijd is verwerkt. Dus zorg dat je hier geen risico loopt! Op www.testenvoortoegang.org (088-7770809) kun je een test afspraak maken. Zonder QR-code geen toegang en ook geen refund! Dit is echt eigen verantwoording om dit goed te regelen. De rederij is hier heel streng op en zal de QR-Codes scannen. Wij als organisatie kunnen dus geen uitzonderingen maken.
Adres en aankomst
Het opstapadres van de locatie is: Plantagelaan, waternetsteiger Rotterdam, ter hoogte van de Maaskantine (zie afbeelding). Parkeren in de omgeving is hier gratis. Het is ook mogelijk om met de watertaxi hier naartoe te komen (halte Watertoren/Erasmus Universiteit). Zorg er dan wel op dat je deze op tijd vanaf je vertrek plek reserveert. Het kan even duren voordat er een watertaxi beschikbaar is voor je. Kijk hiervoor op: https://www.watertaxirotterdam.nl
Boarding procedure (lees heel goed door)
Wij verwachten iedereen om 14:45 op de kade op deze locatie. Totdat je langs de QR-Code scan bent is het van uiterst belang dat we echt 1,5m behouden. Dit is echt cruciaal. Er kan op afstand politie of toezicht daadwerkelijk hier op controleren. Wanneer dit fout gaat kunnen ze het hele evenement voordat het begint afblazen. Dus al voelt het overdreven, laten we dit voor dat kwartier tot een half uurtje dit keer toch even overdreven doen. Volg ten alle tijden de richtlijnen van onze crew op. Wees geduldig en toon begrip voor de situatie.
Alle tickets voor een Rotterdam editie van DRIFTERS 2021 zijn automatisch geldig. Dat houdt in dat er op je ticket de volgende data kan staan: 07/08, 29/08 en natuurlijk 04/09. Je kan dus niet met een ticket voor een Amsterdam of Utrecht editie toegang krijgen tot deze editie in Rotterdam. Die had je dan inmiddels moeten omzetten en dat is nu niet meer mogelijk aangezien het volledig is uitverkocht! Als je een ticket hebt overgenomen of verkocht aan/van iemand anders, zorg dan dat je deze nog even laat personaliseren via eventix. Dat kan heel eenvoudig door contact op te nemen via tickets@eventix.nl.
Het is de bedoeling om zo snel mogelijk iedereen aan boord te krijgen en om 15:30 uur weg te varen. Zorg dat je op tijd bent!
De check-in procedure is als volgt:
Eenmaal aan boord
Op de Ameland is een bewaakte garderobe. Er wordt met muntjes gewerkt en er is ook een keuken aan boord om de trek te stillen gedurende de dag. Er mag uiteraard gedanst worden en de 1,5 meter aan boord is dan niet meer van toepassing. Het feest vindt uitsluitend plaats op het buitendek.
Aan het begin varen we in bewoond gebied en zal daarom de muziek nog op een laag achtergrond volume blijven aangezien we de geluidsnormen binnen de bebouwde in acht moeten nemen. De muziek gaat harder wanneer we het buitengebied bereiken. Dat zal ongeveer een half uur duren.
Zoals jullie op onze website hebben kunnen zien bieden wij naast de muziek een extra immersive experience. Je kan een “storyline” beleving volgen en zelfs participeren aan soort quest om meer te ontdekken. Je bent vrij om alleen lekker feesten of de interactie aan te gaan en meer te ontdekken. Het wijst zich vanzelf ;)
Als je de volledige versie van de video over de storyline nog niet hebt gezien, bekijk deze dan hier:
https://youtu.be/OY_xYrdqT8Q
Er zal aan boord naast beveiliging ook EHBO aanwezig zijn. Benader deze mensen vooral bij elke vorm van calamiteit of speciale persoonlijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld medicijn gebruik.
En dan is het feest!
Dit is het programma. Not bad right!
15:00 – 16:30 Kind of One
16:30 – 17:30 Karim Soliman
17:30 – 18:30 Steve Mulder
18:30 – 19:30 Analog Kitchen ‘live’
19:30 – 21:30 Secret Cinema x Remy Unger
21:30 – 22:00 Terugvaart naar Rotterdam – (Kind of One)
Dit alles gezegd hebbende, willen we jullie alvast een te gekke dag toewensen. Let op elkaar maar geniet vooral met elkaar! Deze zaterdag gaan we nieuwe herinneringen maken en vooral keihard het leven vieren! Tot zaterdag!
Neem voor verdere vragen contact op via info@50-hertz.com.
Neem voor verdere vragen contact op via info@50-hertz.com.
Een warm welkom
Hieronder een kleine sfeerimpressie van afgelopen zaterdag! Dan krijgen jullie ook een idee van die setting. Dus maak je geen zorgen dat je gedwongen in de regen komt te staan.
Corona check “QR-Code”
Om de boot “De Ameland” te kunnen betreden heeft iedereen, zonder uitzondering, een QR-Code nodig. Iedere officiële Europese Corona QR-Code zal geldig zijn. Voor Nederland zal dat de QR-Code zijn in de “Corona Check” app. Hiervoor moet je gevaccineerd zijn, een corona herstel bewijs hebben aangemeld of in de 24 uur voor het evenement getest zijn. LET OP: Zorg dat je je na zaterdagmiddag 11/09 16:00 laat testen, het liefst later. De boot zal namelijk zal om 15:30 wegvaren. Mocht er echter iets vertraging ontstaan aan de kade dan wil je niet meemaken dat jouw code net is verlopen. Ook is het niet aan te raden om een test te kort op het evenement pas te halen, de kans bestaat dan dat je resultaat niet op tijd is verwerkt. Dus zorg dat je hier geen risico loopt!
Op www.testenvoortoegang.org (088-7770809) kun je een test afspraak maken. Zonder QR-code geen toegang en ook geen refund! Dit is echt eigen verantwoording om dit goed te regelen. De rederij is hier heel streng op en zal de QR-Codes scannen. Wij als organisatie kunnen dus geen uitzonderingen maken.
Adres en aankomst
Het opstap adres voor de boot is: Rooseveltlaan aan de kant van de Ikea thv huisnummer 814-822. In principe is op de meeste plekken, en zeker hier buiten het centrum, alles gratis parkeren op zondag. Check dit wel altijd even voor de zekerheid.
Boarding procedure (lees heel goed door)
Wij verwachten iedereen om 14:45 op de kade op deze locatie. Totdat je langs de QR-Code scan bent is het van uiterst belang dat we echt 1,5m behouden. Dit is echt cruciaal. Er kan op afstand politie of toezicht daadwerkelijk hier op controleren. Wanneer dit fout gaat kunnen ze het hele evenement voordat het begint afblazen. Dus al voelt het overdreven, laten we dit voor dat kwartier tot een half uurtje dit keer toch even overdreven doen. Volg ten alle tijden de richtlijnen van onze crew op. Wees geduldig en toon begrip voor de situatie.
De check-in procedure is als volgt:
Eenmaal aan boord
Op de Ameland is een bewaakte garderobe. Er wordt met muntjes gewerkt en er is ook een keuken aan boord om de trek te stillen gedurende de dag. Er mag uiteraard gedanst worden en de 1,5 meter aan boord is dan niet meer van toepassing. Het feest vindt uitsluitend plaats op het buitendek.
Aan het begin varen we in bewoond gebied en zal daarom de muziek nog op een laag achtergrond volume blijven aangezien we de geluidsnormen binnen de bebouwde in acht moeten nemen. De muziek gaat harder wanneer we het buitengebied bereiken. Dat zal ongeveer een half uur duren.
Zoals jullie op onze website hebben kunnen zien bieden wij naast de muziek een extra immersive experience. Je kan een “storyline” beleving volgen en zelfs participeren aan soort quest om meer te ontdekken. Je bent vrij om alleen lekker feesten of de interactie aan te gaan en meer te ontdekken. Het wijst zich vanzelf ;)
Als je de volledige versie van de video over de storyline nog niet hebt gezien, bekijk deze dan hier:
https://youtu.be/OY_xYrdqT8Q
Er zal aan boord naast beveiliging ook EHBO aanwezig zijn. Benader deze mensen vooral bij elke vorm van calamiteit of speciale persoonlijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld medicijn gebruik.
Neem voor verdere vragen contact op via info@50-hertz.com.